2015年4月8日星期三

Common faults of pneumatic system of concrete mixing plant

  • Common faults of pneumatic system of concrete mixing plant
    1. Air failure
    (1) air compressor malfunction: check valve damaged piston ring wear, intakevalve damage and the air filter for blockage.
    To judge check inverse valve whether damaged, just in empty pressure machine automatically downtime more than 10 seconds hòu, will power off, with hand disc moving big tape round, if can more easily to turned a week, is showed that check inverse valve not damaged; instead, check inverse valve has damaged; addition, also can from automatically pressure switch following of exhaust mouth of exhaust situation to for judge, General in empty pressure machine automatically downtime should in more than 10 seconds around hòu on stop exhaust, if has been in exhaust until empty pressure machine again started after stop, is description check inverse valve has damaged, must replaced.
    The compressor when the pressure is rising slowly and with oil, indicating that aircompressor piston ring is badly worn and should be replaced immediately.
    When the intake valve is damaged or the air filter is clogged, also makes aircompressors, pressure is rising slowly (but not flushing). When you check to handon to the air filter on the intake, if warm roof, then intake valve is damaged, needto replace if less suction, often caused by dirty air filters should be cleaned orreplacement filter. (2) valve malfunction: the pressure is not high, or pressure isrising slowly, and so on.
    Pressure is not high, it is often the result of fracture or rupture of diaphragmspring of pressure adjust, you must get a new pressure rise slowly, usually causedby the filter is blocked, should be removed to clean.
    (3) the pipeline failures include: pipe joints leak, hoses, condensation waterclustering.
    Pipe joints leak and the hoses can be judged from the sound leakage when partsshould be repaired or replaced if when accumulated in the pipeline condensateshould be drained, is characterized by being blocked by the condensation water iseasy to freeze in winter in the North Road.
    (4) the compressed air treatment components (triplet) fault: fuel/water separatorfaults, pressure regulatorand Lubricator failures.
    Failure can be further divided into oil-water separator, filter blocked, damaged,sewage valve moving parts moving parts is not flexible, and so on. Work should be frequently cleaned filters, removal of sewage in grease and dirt.
    Pressure regulating valve failure with the "(2) pressure relief valve malfunction".
    Lubricator symptom: no bottom sediment water, the drops of oil, oil cup oil Cupseal is damaged. When the Lubricator is not dripping oil, should check whetherair inlet airflow flow below the fog, leaking oil quantity adjustment needle valve isblocked if oil-Cup bottom sediment water, should be ruled out; when the sealingring is damaged, it should be replaced immediately.
    2. Pneumatic actuators (cylinders) failure due to improper Assembly of cylindersand long-term use, pneumatic actuators (cylinders) vulnerable to internal andexternal leakage, output power and movement is not smooth, cushioning badpiston rods and cylinder head damage and other symptoms.
    (1) cylinder Interior and exterior leaks occur, usually due to piston rod installedeccentrically, insufficient supply of lubricating oil, sealing rings and sealing ring isworn or damaged, caused by impurities in the cylinder and piston rod has a scar.So, dāng cylinder appeared within, and outside leak shí, should again adjustment piston rod of Center, to guarantee piston rod and cylinder tube of with axis degrees; must often check oil fog device work whether reliable, to guarantee Executive components lubrication good; dāng sealed circle and sealed ring appeared wear or loss ring shí, must timely replaced; if cylinder within exists impurities, should timely cleared; piston rod shàng has scars shí, should for new.
    (2) the cylinder output power and movement is not smooth, usually due topiston or piston-rod stuck, inadequate lubrication, gas, impurity or condensedwater inside the cylinder and cause. In this regard, the center of the piston rodshould be adjusted; check the operating reliability of oil mist; whether the gaspipeline was blocked. When the cylinder is maintained in the condensate andimpurities should be cleared in a timely manner.
    (3) the cushioning of the cylinder is bad, is generally by cushioning seals wear oradjust screw is damaged. At this point, you should replace the sealing ring andthe adjusting screw.
    (4) damage to the piston rod of the cylinder and cylinder head, usually due topiston rod installation caused by bias or buffering mechanism does not work. Inthis regard, the central location of the piston rod should be adjusted;replacement cushion seals or adjusting screw.
    3. Valve fault
    Diverter valve fault: valve cannot reverse or reversing slow gas leaks, andsolenoid pilot valves is faulty.
    (1) the reversing valve cannot reverseor reverse slow motion, usually due topoor lubrication, spring is stuck or damaged, contaminated or impurities stucksliding parts and other causes. In this regard, the Lubricator should be checkedwhether the work is normal; lubricant viscosity is appropriate. If necessary, youshould replace the oil, clean the sliding parts of the valve, or replace the springand valve.
    (2) after prolonged use, the valve vulnerable to spool seals wear, valve stems andvalve seat damage phenomena lead to gas leaks in the valves, valve slow ordoesn't reverse faults. At this point, you should replace the sealing ring, valvestems and valve seat or valve replacement.
    (3) if the solenoid pilot valves for inlet and outlet holes blocked by sludge and other debris, closed is not strict, active cores to be jammed, circuit failure, maycause the valve to normal reversing. Top 3 should clean the pilot valve and oiland impurities of the active core. Circuit in General can be divided into controlcircuits and electromagnetic coil failure two types. Check the circuit before thefailure, and should integrate the valve manually rotate knob a few times,directional control valve at nominal pressure for proper direction, if normalcommutation, the circuit faulty. Checks at the available instruments formeasuring electromagnetic coil voltage, see if voltage is reached, if the voltage is too low, it should further examine the power and control circuits in the associatedlimit switch circuit. At nominal voltage valve does not reverse properly, youshould check the solenoid connector (plug) is loose or contact is not true.Approach is to unplug it, measure the coil resistance (should generally bebetween hundreds of ohms to thousands of ohms), if the resistance is too largeor too small, that solenoid is damaged and should be replaced.
    4. Pneumatic auxiliary components faults
    Pneumatic transmission component failures include: oil mist collector failure,automatic sewage failure, muffler fault, and so on.
    (1) the failures of oil-mist: adjustment adjustment of the needle is too small oilplug oil pipeline leak can make your liquid drops of can't fog. In this regard,should be processed in a timely manner where blockage or leak, adjust theamount of drops of oil so that it reaches about 5 drops/min. During normal use,the oil in the oil Cup should remain within the minimum and maximum range.Deposition of water to oil the bottom of the Cup, and should be ruled out.http://heavymc.net

没有评论:

发表评论